اختلاف زن و شوهر بر سر حجاب

اختلاف زن و شوهر بر سر حجاب



اختلاف زوجین در نوع پوشش و حجاب، بسياري از زوج ها در خصوص مسأله ی حجاب با یکدیگر تفاوت نظر دارند و این اختلافات گاهی حتی میتواند بيش از اندازه بر زندگی زناشویی تأثير بگذارد و منجر به جدایی شود. این اختلافات در اکثر موارد زمانی پیش می آید که شوهر تمایل دارد همسرش لباس‌های بسته تری پوشیده و کمتر اندام خود را به نمایش بگذارد.

بسياري از مردها سؤال می پرسند که چطور میتوانند از همسرشان بخواهند که لباس‌های بهتری بپوشد؟ برخی ديگر قدم فراتر گذاشته و می پرسند چطور همسرمان را مجبور کنیم مطابق میل ما لباس بپوشد؟ خانم‌ها هم از سوی ديگر از اینکه همسرشان در مورد نوع پوششان به آنها تذکر می دهد ناراحت میشوند و نمی دانند چه برخوردی باید داشته باشند.

حجاب و عقاید گوناگون و مختلف در این مورد، از آن دسته از مسائلی است که همواره سبب ایجاد اختلافات زن و شوهر می شود. گرفتن تصمیمات احساساتی در انتخاب همسر و امید به تغيير او در طول زندگی سبب می شود تا جوانان انتخاب غلط داشته و در انتخاب خود آن توجه لازم را انجام ندهند.

اختلاف نظر در نوع پوشش,اختلاف عقیده در مورد حجاب با همسر,اختلاف در مورد حجاب با همسر



اختلاف عقیده در مورد حجاب با همسر



باید خاطر نشان کرد که بسياري از مراجعین به مراکز مشاوره از نوع پوشش زنان خود می نالند و آنرا علتی بر اختلاف خویش می دانند ولی باید این سؤال را از آنان پرسید که در زمان خواستگاری به چه دلیل به اینگونه مسایل توجه ندارند! مگر آنان همسر خود را انتخاب نکرده و به تفاهم نرسیده اند؟!

بنابراین نباید به همسران خود در آن زمینه ایراد بگیرند البته بوده اند مواردی که حجاب آنان در طول زندگی عوض شده و باعث بروز مشکلاتی شده است که توصیه اکید مشاوران به این دست از بانوان این است که چنانچه می خواهند زندگی خویش را ادامه دهند و در زندگی موفق و خوشبخت باشند باید این تصمیمات را فراموش نموده و در اینباره با همسران خود صحبت کنند.در غیر اینصورت این خود مردان هستند که همسران خود را بدین گونه انتخاب نموده اند بنابراین نباید به آنان ایرادی را وارد کنند.

بنابراین پسرانی که دوست دارید همسر با حجاب و متدین داشته و یا افردی که به این مسأله اهمیت نمی دهید در انتخاب همسر خود توجه نموده و کسی را انتخاب کنید که به معیارها و ملاک های خانم ایده‌ال شما نزدیک باشد.

اختلاف نظر در نوع پوشش,اختلاف عقیده در مورد حجاب با همسر,اختلاف در مورد حجاب با همسر

اختلاف در مورد حجاب با همسر


شیوه ی برخورد با تذکر همسر در خصوص حجاب



همان طور که گفته شد برخی از خانم‌ها نمی دانند که با تفاوت نظر در مورد حجاب با همسرشان چه برخوردی داشته باشند. در جواب به این شرایط باید گفت که اگر همسرتان از شیوه ی نامناسب برای ابراز نارضایتی اش استفاده کرد به وی نحوه ی درست برخورد را که قبل تر گفته شد، یادآور شوید.

ولی در شرایطی که همسرتان از نحوه ی مناسب استفاده کرد و تنها نظر و احساسش را بدون امر و نهی با شما در بین گذاشت، در خصوص حرف هایش فکر کنید. اگر با حس وی موافق نیستید برای وی توضیح دهید که در مورد حجاب چه نظری دارید.

اگر نتوانستید به یک نظر مشترک برسید با خودتان فکر کنید که این مسأله به چه مقدار برای شما اهمیت دارد. از خودتان سوال کنید که آیا مقدار علاقه ی شما به انتخاب نوع پوششتان به اندازه ای هست که بر آن اصرار کنید یا این مسأله آن قدر برایتان مهم نیست و میتوانید بخاطر همسرتان اندکی گذشت داشته باشید. در پایان این موضوع به باورهای شما باز می گردد.

منبع: بیتوته

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط تغییر حجاب برای ازدواج

مطلب مرتبط آیا زنان باید همیشه در خانه آرایش کنند؟

این مطلب در تاریخ شنبه 30 آبان 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
4337





نظر شما در مورد مطلب اختلاف زن و شوهر بر سر حجاب چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




افزایش آمار دختران برای ازدواج سفید
افزایش آمار دختران برای ازدواج سفید

به دلیل ظاهر خانه مان خواستگار راه نمی دهم
به دلیل ظاهر خانه مان خواستگار راه نمی دهم

انواع داروهای ناتوانی جنسی مردان و عوارض آنها
انواع داروهای ناتوانی جنسی مردان و عوارض آنها

علت اصلی بیماری های جنسی مردان
علت اصلی بیماری های جنسی مردان

علت و درمان افسردگی فصلی
علت و درمان افسردگی فصلی

رواج پیر دختری و پیر پسری
رواج پیر دختری و پیر پسری










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5861

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266469514

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام